En kanonbra helg

Men tanke på att jag näst intill senil är så kommer jag nog inte ens komma ihåg hälften av de saker som jag har sysslat med under de dagarna som jag har varit relativt frånvarande här på bloggen. Livsläget just nu är i allafall rätt tråkigt, har noll motivation till någonting hahaha och slarvar med att plugga till mitt fysikprov. Tankarna är defintivt någon helt annanstans än om atom- och kärnfysik och huvudet är tungt varje dag. Men tror att det kommer att bli lite lättare om någon vecka. Då har vi inte lika mycket prov, eller nja, det hoppas jag inte i allafall. Det är bara att stå ut till jullovet nu, inte sååå lång väntan kvar. 
 
Kan åtminstone komma ihåg helgen skapligt klart. Hanna och jag möttes på fredagens eftermiddag upp och drog sen hem till mig i Halmstad med bussen. Väl där så pluggade vi lite, tog det mest lugnt faktiskt, och köpte godis på kvällen. Sedan var det lördag och vid nio på morgonen så satt vi i bilen på väg till Helsingborg för en dag på Väla! Vi strosade runt där inne i ett par timmar, hittade massor fina grejer. Sedan åkte vi en (dramatisk!!!) bussresa in till Helsingborgs centrum där vi, med en inte så bra marginal, både hann köpa biljetter och gå på toa och sen hinna med tåget hemåt. Första tåget åkte vi i någon timme, sen bytte vi i Hesslholm till ett annat. Tillslut var vi framme i Alvesta där Hannas bästa madre hämtade oss!
 
När vi kom hem till Ljungby så gjorde vi oss i ordning lite, och resten av den kvällen spenderade vi hemma hos Balint tillsammans med lite folk, det var en helt okej rolig kväll. Hanna och jag gick och la oss runt tvåtiden, sen sov vi tilll typ elva dagen därpå. Efter att ha degat, sovit, sölat och sovit lite till i soffan TYP HELA dagen så kom Elin och Tova hem till oss med tårta och läsk, och firade mig lite i efterskott. Det var bäst men hann inte va med de så länge, då jag skulle till bussen vid fyra. Fick i allafall lite mysiga presenter av dem som Hanna hade inhandlat i USA, jaaaaa så glad. Perfekt
 
 
0 kommentarer