Göteborg och Maggio

Redan två dagar efter hemkomsten från Stockholm så var det dags för en ny tripp men denna gången utan skola. Jag, Hanna, Tova, Sefa, Byski och Adam tog på fredagen ledigt från skolan och åkte tidigt med tåget mot Göteborg för en heldag där. När vi kom fram så shoppade vi i några timmar och sedan åt vi lunch på Jensens (ni såg nog min instagram, mmmmh). Efter det så chansade vi och hoppade på en spårvagn som i allafall var mot samma riktning som Liseberg, hoppade av några stationer senare och gick resten av vägen.
Syftet med hela resan var ju egentligen att kolla och lyssna på världens bästa Maggio!!! Konsterten var inne på Liseberg och började på kvällen men vi köade/väntade i tre timmar innan den började för att få så bra platser som möjligt, vilket vi faktiskt lyckades att få efter mycket klagande om ont i benen och mycket folk. Det höll inte på i så mycket mer än en timme men i allafall jag, Tova och Hanna kom fram till att det var värt all väntan. Efter konsterten tog vi spårvagnen tillbaka till centrum och tågstationen och fick vänta där i två timmar innan vi kunde åka hem. På natten kom vi hem till Halmstad och sov hos mig.  
 
" Natten är ung och jag ligger vaken
Jag är Lucy in the Sky, jag är högt över molnen
Ja, jag vet att hon är söt men håll tillbaka
För jag har trillat dit, jag har fallit, jag har vaknat
Ja, jag vet att hon är söt men håll tillbaka
För

Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer
Jag är nästan där
Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer nu
Du, håll ut
Du vet att jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer baby
Jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller
faller "  
 
BÄSTA HON 
0 kommentarer