daily reminder that the boy you're in love with at 16 probably won't matter when you're 25

Halloooj! Det är lördag kväll och jag sitter i sängen med 1D's nya album i hörlurarna. "I live for you, I long for you Olivia. I've been idolizing the light in your eyes Olivia. I live for you, I long for you Olivia. Don't let me go, don't let me go". Det kan hända att jag har gått och blivit kär i One Direction igen. Eller så är jag fortfarande kär i bara Harry Styles. Det är lite oklart än sålänge. Igår fick vi äntligen, efter en jobbig vecka, efterlängtad helg. Fredagskvällen spenderades ute i Lagan hos Fyhren med tacos och massa fina girlfriends. Bästa kvällen på länge! Tjejer äger. På kvällen åkte jag och Felicia hemåt och sen somnade jag väl skapligt sent som vanligt.
 
När jag vaknade upp idag möttes jag på mitt feed av alla nyheter och reaktioner angående det som hänt i Paris. Fick en sån jävla stor klump i magen. Fylls verkligen av frustration över att man ännu inte har lyckats göra något åt fucking fitt-IS. Här sitter liksom jag, privilegierad och oskadd i ett tryggt Sverige, samtidigt som alldeles för många oskyldiga människor har fått sätta livet till på grund av de där vidriga terroristerna utan hjärtan. Man har verkligen ingen insyn i hur saker som denna kan hända för än det inträffar i ens egen närhet. Helt sjukt är det i vilket fall som helst och denna dagen har i princip bara ägnats till tankar och funderingar kring allt. Inte bara kring själva händelsen utan också om livet. För herregud vad lyckligt lottad jag är som faktiskt får chansen att uppleva livet ännu lite till, att jag får fortsätta ha den chans som de som omkom igårkväll inte fick ta del av något mer. Hatar världen ibland. 
 
Imorgon blir förhoppningsvis en bättre och roligare dag. Mamma och jag ska åka på trip till Ullared, kommer bli supermysigt!! Denna helgen har verkligen varit en chillhelg. Det är skönt ibland det med. Nu måste jag stänga ner datorn och sova lite, ska ju orka gå några kilometer inne på Gekås imorgon. Tagga!!! Sov så gott hörni, ta hand om er!
Preeeeeach to that sistah 
 
0 kommentarer